27 Ekim 2010 Çarşamba

El Değerlendirmede Olumlu ve Olumsuz Etkenler:

Dağılımınız: El dengesizleştikce yarışsal gücü artar. Rekabette dengeli el eksi yazar. Ama rakibi Kontrlu oynatırken de artı yazar. Koz fiti olan ellerde rakip renkteki kısalık (Single ya da şikan) yaşamsal değer taşır. Hele ortağınızın o renkte puanı yoksa “Uçmaktan” korkmayınız!

Misfit varsa; Önünüz tuzaklarla doludur. En yakın yerde durunuz. Dağılım değerleri fit durumu olduğunda olağandan daha çok değer kazanır. Ancak ortaklığın fiti yoksa bu durum onların aleyhinedir. Misfit dağılım değerlerinizi öldürür. Misfit dağılımı gördüğünüz anda deklareyi söndürmeye, eğer rakip de deklareye girmişse onları cezalandırmaya bakın.
Ortağın renginde 2 ya da daha az kart misfit. 3 kart yarım fit, 4+ kart tam fit demektir. Kontrat ilan ederken dağılım puanları ancak fit varsa hüküm ifade eder. Double fit de arzulanan bir durum değildir. O zaman fitin değeri azalır. Çünkü her iki elde de renklerde eşit uzunluk vardır. (Dublikasyon.)

Onörlerin yeri: Elinizdeki puanların renklerinizde yoğunlaşması, sekans oluşturması önemlidir. Örneğin, bu gün herkesin kullandığı Milton Work Puanlama sistemine göre As dışında elinizdeki sek onörlerin başlangıçta değerini 1 puan düşerek başlayın. Sek Dam 1 HCP Sek Rua=2 HCP gibi. As her zaman kendi değerini korur. Rakip o rengi okudumu sek onörün değeri “0” olur. Ortak okursa hemen değerine döner, hatta artabilir. Özellikle iki renkli ellerde çok puan olmasına değil puanların uzun renklerde olmasına bakmalısınız. NT oyunlarında 10,9,8 hatta 7 gibi markaların onörlerle birlikte ya da kırık biçimde sekans oluşturması çıplak puanlardan çok daha değerlidir.

Puanlarınızın niteliği: Aslar tartışılmaz. Ruanın yeri önemlidir. Size iyi ise rakibe kötüdür ya da aksi. Genel olarak rakip renklerde puanlarınız varsa o renkleri sağınızdaki rakip okuduysa iyi, solunuzdaki rakip okuduysa kötüdür. El değerlendirmede asıl önemli olanlar dam ve valelerdir. Koz oyununda; rakip renkteki her bir dam ve vale birer eksi değerdir. sanzatu oyunlarında ise artı değerdir. Özellikle zayıf ellerle karar verirken bu kurala dikkat ediniz. Uzun renklerin asları kısa rengin aslarından çok daha değerlidir.

Ortaklığın koz sayısı: Toplam Löve Yasası temel bir yarışsallık/rekabet yasasıdır. İstenen sayı en az 9 dur. Ama asimetrik fit durumu ve/veya aşırı dengesiz dağılım olasılıkları dışında toplam 10 koz’u da 9 sayınız.
(Asimetrik fit = Bir renkte AKxxx karşısında Q tek dir ve ortağın uzun rengi karşısında da sizin tek ya da 2 kartınız vardır. Ve 3. Renk fit durumunda kozunuzdur. Az HCP İle çok şeyler yapabilirsiniz. Bir renkte uzunluk varken onörler iki el’e dengesiz biçimde dağılmıştır. Hiç kayıpsız sağlanabilecek öyle bir uzunluk için elde-yerde 5’er koz olması hem koz toplamak hem rengi sağlamakta yeterlilik verir.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder