27 Ekim 2010 Çarşamba

KOZ KONTRATLARINDA YER OYUNLAR:

Dummy, koz rengi sağ başta olmak üzere elini yere açarken, önce uzun rengi varsa yavaş yavaş açarak, dekleranı uzun rengi düşünmeye ve uzun renge göre oyun planı yapmaya konsantre eder, son olarak da rakibin atak ettiği rengi açar.
Dekleran ortağına teşekkür edip oyun planı yaparken:



Uzunluk temel prensiptir. Dekleranın, kozu dışında elinde veya yerde uzun bir rengi varsa, önce uzun rengi ile ilgili plan yapar. Kayıpları varsa, uzun rengine nasıl kaçacağını planlayıp, sonra kısalığı varsa değerlendirir. İyi oyuncular her zaman uzun renkleri ile        ilgilenirler ve çözüm bulurlar. Acemi ve kötü oyuncular sadece kısa renkler ile
ilgilenip, kuplarla yetinirler.
Sağlanması gereken renk yerde uzunsa, elden çakıp koz kısaltılmaz. Defans oyuncuları da dekleranın elinden çaktırmağa uğraşırlar.
      Oyun oynanırken defansın atak renginin kartları sayılır, kimde kaç tane olduğu bulunur. Rakiplerden birinin uzun rengi varsa, onun eli sayılır iki el de sayılmaz
Rakiplerden çıkan kartlara göre, kalan önör puanların yerini belirler. (Size zararı olmayan renkteki rakibin onörlerini çıkartmaya çalış ki, kalan puanların yerini iyi tahmin edesin !) 
Dekleran, kısa kozun yanındaki kısa rengi daha kısa hale getirecek şekilde kart kaçar. Uzun kozun yanındaki kısa renkten kart kaçmaz.
Sadece bir renkte kayıp varsa, o renge girmeden önce diğer renkler temizlenir.
  Kısa koz tarafından çakılır.
  Bir renk hem yerde hem elde 2’li ise kısalık yok demektir, uzun renkle ilgili plan yapılır.
Hangi taraftan çakılacaksa, rakibin geldiği renk o taraftan alınır.
Kozlar toplanırken, bir tarafta sağ kozlar kalmışsa, koz çekilmez rakibe çaktırmaya çalışılır.
Elden ve yerden çaka varsa koz çekilmez. Bu durumda önce yan renklerdeki alıcılar çekilmelidir. 
Oyun oynarken kaç koz çıktığı unutulursa, en büyük koz oynanır.
Oyun oynanırken kalan kozları takip etmek için, sadece rakiplerin çıkan kozları sayılır.
Son elde; yerde ve elde birer koz kalmışsa, istisnalar hariç oyun iyi oynanmadı demektir. Kozların iyi kullanılmadığını ve elden yerden çaka yapılmadığını gösterir.
Sağlanacak renk kalmamış ve 1 koz varken önce koz çekilir. (squeeze başlangıcı)
Yatırma veya squeeze var mı? İncele!
2renkten kaybı olan ellerde, bunlardan elde ve yerde eşit sayıda olan rengin son kartı ile rakibi yatırıp, diğer renkten kart dönmeye zorlamaya çalışılır. Eğer yatacak renk eşit değilse önce eşitlenir.
Tehlikeli rengi veya empası mümkün olduğunca ertele, başka bir oyun varken empası deneme!
Empas mı partaj mı? Diye bir seçenekle karşılaşıldığında önce empas denenir. Çünkü empas %50, partaj %33 şansa sahiptir.

Kayıpları saymak

Kozun uzun olduğu taraf  (5-3), (6-3), (5-4) TEMEL EL kabul edilir. Karşı taraftaki kısalığı hesaba katmadan kesin
alıcı olmayan bütün löveleri kayıp saymak gerekir..(ARDX veya ARDXX kalitesinde bir  rengin küçükleri de kayıp sayılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder