27 Ekim 2010 Çarşamba

SANZATU KONTRATLARINDA YER OYUNLAR:

§  Dekleran ilk olarak defansa el vermeden kaç löve alabileceğini sayar.
§  Atak alınınca hemen sağlam uzun renge girilmez!
§  Sanzatu oyunlarında, antresi olmayan taraftaki uzunluğun bir faydası yoktur. Bu nedenle sağlanmaya çalışılmaz.
§  Sanzatu oyunlarında rakip bağlantılarını kesmek için el bağışlanabilir.
§  Her el tekrar löve sayılır.
§  Sağlanması gereken 2 renk varsa, en uzun renk değil, onörlü uzunluk tercih edilir.
Dekleran oyun oynarken ortağına (dummy), önce onör ismi sonra renk söyler. Mesela A pik der, pik A denmez! Önce renk söylenirse, o rengin en küçük kartı istenmiş olur.
§  3NT oynarken sağlanacak bir renk yoksa rakibe önce 4 el verilir. (skuizde bien lövesi) Eskiler ilk 4 eli ver son 9 eli al derler J
§  Bir renkten toplam 9 kart varken, genelde AR çekilerek D düşürülmeye çalışılır. Ancak istisna olarak, bu rengin rakiplerdeki dağılımının 2+2 olmadığı deklarelerden anlaşılabiliyorsa empas yapılabilir. Böyle bir bilgi yoksa yer açıldığında eldeki ve yerdeki kartlardan en kısa olan renk ile bilgi edinilmeye çalışılır. Kısa rengin kart toplamı 5+ ise, AR çekilerek D düşürülmeye çalışılır veya kısa rengin kart toplamı 4 ve elde yerde dengeli 2+2 ise yine AR çekilir. Kısa rengin kart toplamı 4 ve elde yerde dengesiz 3+1 veya 4+0 ise, bir tarafa empas yapılır. Kısa rengin kart toplamı 4’ten daha az ise mutlaka empas yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder